9 november 2014

Plugg plugg plugg och åter plugg är det som gäller för tillfället.... inte mycket ledig tid då jag är i skolan till 15/16 fyra av fem vardagar, den femte har jag turen att oftast sluta lite innan 13 så jag kan hämta barnen direkt när den store slutar skolan strax efter 13.

Men annars är det inte många timmar jag får med barnen, speciellt inte med tanke på att jag dessutom två dagar i veckan har kvällskurs och är hemma kl 19 resp. kl 21. :(

Sen jobbar jag dessutom varannan helg och då jobbar jag hel lördag och halv söndag... så inte mycket vila och kvalitetstid med familjen.

Får dock extra mycket tid med den store grabben nu mera då han har börjat träna handboll två kvällar i veckan, vilket han tycker är jätte kul, och då hans pappa inte alltid har möjlighet att gå med honom så får jag någon extra kväll med honom även den veckan han är där. Det är såklart kul att få det, men synd att det minskar tiden med pappa och familjen där. Men det får dom igen en del genom hämtning tidigare på "bytesdagen" :)

Allt för mina fina barn!

Längtar så tills denna termin är över och jag kan se framåt på riktigt. Så jag har de där betyget/betygen jag saknar så jag kan söka vidare till högskolan. Jag vill så gärna!! Hatar dock att jag måste vänta till nästa höst innan jag kan börja.... och kommer jag då inte ens in så måste jag vänta ytterligare ett år :(

Får hoppas på bra betyg i det viktigaste ämnet samt bra resultat på högskoleprovet som jag gjorde för ett par veckor sen. Vet hur många rätt jag fått, men det riktiga resultatet får jag först i slutet på november. Galet spänd!


Är ju Farsdag idag.
Igår frågade stor om inte vi skulle ta och göra frukost till maken idag. Så det gjorde vi medan han fick vänta där uppe.
Blev en riktig go frukost! Serverade amerikanska pannkakor, bacon, äggröra, gott bröd och massa goda pålägg. Och så fick maken en liten gåva av barnen och en jätte fin teckning av min store grabb. ❤️



Även min pappa fick en gåva idag och ett litet kort ❤️

Grabben min hade även köpt en liten present till sin pappa som jag hjälpte packa in och sen fick han själv pynta paketet. Blev jätte fint :)




9 november är det som sagt idag.
Lite mer än en månad kvar till julafton och jag är i princip klar med alla julklappar, några få kvar.... även stors födelsedagspresenter och han fyller år mitten på januari. Hihi :)

Och nästa vecka.... dvs veckan som går av stapeln i morgon, då får jag börja JULPYNTA!! :D    Har redan tjuvstartat lite med småsaker ;)