Onsdag

Fått frågan om uppdatering....såg ju dessutom nu att det är en hel månad sen jag skrev något här sist, så får väl bli en liten uppdatering då :)



Senaste månaden har det varit en hel del jobb, men ändå mycket ledigt....låter kanske knasigt, men så är det. Inte varit så mycket arbete på mitt gamla jobb, det jag haft i 6 år! Japp, 6 år. Började där februari 2009. Flyttade dit från samma företag fast på annan ort, så egentligen har jag jobbat där 6,5 år :|

Men har ju även att annat arbete sedan december förra året som jag trivs hur bra som helst med. Önskar dock jag kunde vara där oftare....men det kommer en dag ;)

Sen har jag en del med min hobbyverksamhet också som tar upp en del av fritiden....men det gör inte så mycket för tycker det är jätte skoj!



Någon snö har det knappt kommit här nere i söder...några enstaka centimeter som försvinnner lika snabbt igen. :(
Men under de dagar vi hade minusgrader och lite snö så lyckades jag hitta en galet hal isfläck och ramla med cykeln.....hade det inte varit för att sen jävla bussen den morgonen hade stannat och inte kört rakt förbi oss trots att jag sprang och vinkade åt den (den var dessutom någon minut för tidig) så hade det där aldrig hänt!

I alla fall så arbetade jag som vanligt den dagen och kvällen samt halva natten spenderades inne på akuten med "övningar", lång väntan och röntgen för att konstatera en stukning i nån led i axeln.... så förra veckan var jag hos sjukgymnast och i morgon ska jag dit igen. Det sura är dock att jag nu inte har så ont i axeln nu längre utan har galet ont i min vänstra handled & hand...som jag hade även i höstas och haft till och från de senaste 14 åren, så pass ont att jag inte kan röra varken handen eller fingrarna utan att den gör ont, böja handleden är uteslutet. Men detta görs det minsann inget åt nääää...för det finns ju inget fel på handen/handleden....trots att det gör så jävla ont...för deras tester och blodprover visar inget och då är det inget...trots att jag ibland gråter av smärtan.



Helgen som gick spenderades i Blekinge, eller ja större delen av helgen i alla fall. Körde upp på lördagen och spenderade eftermiddagen & kvällen hos min ena svägerska och hennes man där det bjöds på god mat, snack och spel. Sen stack vi hem till svärmor där vi sov över då jag, båda mina svägerskor och den enes dotter skulle till Ullared på söndagen.

Så det blev en heldag där. Blev shoppat en hel del, var knappt vi fick in allt i bilen vi körde med :D
Men hem kom vi och alla sakerna kom med. Och mina pågar blev nöjda och glada över allt jag köpte till dom.

Inte riktigt allt är med på bilden...

Kommentera här: